• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

معرفی کتاب جدید

معرفی کتاب جدید
3 مرداد 1402

کتابخانه شرکت مهندسي مشاور طوس آب يکي از معدود کتابخانه هاي تخصصي در ايران در زمينه آبرساني، سد و منابع آب، فاضلاب و محيط زيست و علوم و فنون مرتبط با تکنولوژي آب است. اين کتابخانه همه روزه پذيراي طيف وسيعي از همکاران شرکت، دانشجويان دوره دکترا و کارشناسي ارشد دانشگاه ها که براي کسب اطلاعات فني مراجعه مي کنند، مي باشد. مجموعه غني منابع کتابخانه شامل 40000 عنوان کتاب، نشريه و ساير اطلاعات فني موردنياز همکاران (از جمله استانداردهاي فني، کتابها و نشريات خارجي الکترونيکي، متن کامل مقالات فني و علمي)، پاسخگويي مطلوب به کاربران، دسترسي آزاد به منابع کتابخانه، مکانيزه بودن سيستم کتابخانه، تلاش در جهت همگام شدن با پيشرفت هاي تکنولوژي روز از جمله عواملي است که رضايت کاربران را جلب نموده و کتابخانه مي کوشد که استفاده از فن آوري هاي نوين اطلاع رساني، دامنه خدمات خود را هرچه بيش تر گسترش دهد.
اين کتابخانه توانسته علاوه بر فراهم کردن مقالات موردنياز همکاران بصورت تمام متن از طريق اشتراک در بانک مقالات civilica، ebsco و cab ..... دسترسي سريع به استانداردهاي فني را از طريق شبکه اينترانت شرکت بطور همزمان با شرکت ساعي پويش فراهم نمايد.
حرکت در راستاي اهداف سازمان سبب شده است تا کتابخانه رابطه خود را با مجموعه مستحکم کرده و به يک واحد ضروري که نبودنش فعاليت مجموعه را مختل مي کند، تبديل شود.
در مرکز اسناد شرکت طوس آب بيش از  20هزار گزارش مطالعاتي ، فني ،  اسناد مناقصه ، اسناد پيمان و آلبوم نقشه هاي  تهيه شده توسط کارشناسان شرکت و همچنين عکس هاي هوايي، نقشه هاي توپوگرافي و زمين شناسي ساير سازمانها بصورت نسخه الکترنيکي و کاغذي آرشيو و قابل بازيابي و دسترس همکاران از طريق شبکه اينترانت شرکت  قرار مي گيرد.
کتابخانه همه ساله با شرکت در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران توانسته نياز مجموعه خود را از طريق خريد کتب فارسي و لاتين فراهم آورد.
در  سال 1402، حدود 70 عنوان کتاب از نمايشگاه بين المللي کتاب تهران بصورت مجازي خريداري شد که 2 عنوان از منتخب کتاب‌هاي مذکور، در اين خبرنامه معرفي مي گردد:
1-جنگ اول
اصلي ترين دليل انعقاد يک قرارداد در پروژه هاي احداث، انتقال مديريت ريسک از طرف کارفرما به پيمانکار مي باشد. براي حصول به ساختار مناسب چه در ساختارهاي دولتي و چه در ساختارهاي خصوصي، قرارداد بايد از طرفي با قوانين بالادستي يا حاکمه کشور و از طرفي با مقررات جاري يا بخش نامه ها و آئين نامه ها تطبيق و تبعيت داشته باشد؛ براي استفاده بهينه از قرارداد جهت حصول نتيجه برد-برد طرفين، اين کتاب به بررسي کليه الزامات و زيرساخت هاي مربوطه با رويکرد تحليلي پرداخته است و ضمن توجه به مفاهیم مدیریت ریسک، به قرارداد پرداخته است، اما قبل از آن بسترهای وقوع ریسک از جمله زیرساخت های مدیریت و اجرای انعقاد یک قرارداد در پروژه ها و نحوه ورود فرایند واگذاری و عقد قرارداد پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.




2-صلح آخر
براي يک مجري که در قراردادهاي احداث، به عنوان پيمانکار فعاليت مي کند. موضوع مديريت ريسک و ادعا که بر پايه مديريت تغييرات استوار است، اهميت فراوان دارد. پيمانکاران با ريسک هاي مختص به خود مواجه اند، مديريت بسياري از ريسک هاي آن ها در گرو شناسايي ريسک هاي اصلي پيش روي کارفرما و استفاده از اهرم ادعا در دستيابي به اهداف مديريتي در پروژه مي باشد. لذا می بایست پيمانکاران نيز با ماهيت قراردادها، انواع روش هاي پرداخت و جزئيات حقوق مهندسي آشنا باشند. اين کتاب با رويکرد پيمانکاري، به موضوع ريسک و ادعا مي پردازد و کليه مفاهيم مرتبط با قراردادهاي احداث و ريسک هاي هر موضوع شناسايي و مورد تحليل قرار گرفته و همچنين با محوريت مفاهيم مديريت ادعا به شناسايي مجموعه اي از ادعاهاي محتمل پيمانکاران در قبل و حين و بعد از خاتمه قرارداد پرداخته است.

شایان ذکر است مجموعه دوجلدی جنگ اول، صلح آخر علاوه بر اینکه مکمل یکدیگرند، استقلال کافی جهت استفاده مخاطبان و امکان جست و جوی برخی از مفاهیم را با توجه به نیاز آن ها دارند.