• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

مرکز پژوهشی مدیریت منابع محیط زیست ارم

مرکز پژوهشی مدیریت منابع محیط زیست ارم
15 شهریور 1402

شرکت مهندسی مشاور طوس آب همواره بر ضرورت ایجاد مرکز پژوهشی – آموزشی در راستای گسترش فعالیت‌های دانش بنیان، در کنار انجام پروژه‌های مطالعاتی و اجرائی خود تاکید داشته و از نخستین اقدامات انجام شده در این خصوص ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در شرکت مهندسی مشاور طوس آب است.
در تاریخ 28 آذرماه سال1400 و با هدف ارتقاء ظرفیت دانش کارکنان شرکت طوس آب و دریافت زمینه‌های کاری جدید همراه با نوآوری در پروژه‌ها، مرکز پژوهشی "مدیریت منابع محیط زیست ارم" با تصویب وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، گواهی شروع فعالیت خود را که در راستای ارتقاء گروه پژوهشی " شوربوم آمایش" است، دریافت نمود. اساسنامه مرکز به تصویب رسیده و به عنوان یک نهاد مصوب وزارت علوم به اداره ثبت شرکت‌ها معرفی و ثبت گردیده است.
مرکز پژوهشی ارم هم اکنون دارای دو گروه پژوهشی مستقل "شوربوم آمایش" و "مدیریت برنامه‌ریزی منابع آب و خاک" است و پیش بینی شده که در هرگروه پنج عضو پژوهشگر بطور دائمی مشغول بکار باشند. علاوه بر این همکاران علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی در شرکت طوس آب نیز می توانند بصورت بلند مدت، کوتاه مدت و یا پاره‌وقت با مرکز پژوهشی ارم همکاری نمایند.
گروه پژوهشی سوم "گروه پژوهشی تصفیه آب و فاضلاب" نیز بصورت مجازی تشکیل شده و پس از اخذ مجوز وزارت علوم برای آن مرکز پژوهشی ارم طبق مقررات به پژوهشکده تبدیل خواهد شد و در ردیف دانشکده‌های دانشگاه‌های آموزشی قرار خواهد گرفت.
افزون بر فعالیت‌های پژوهشی، فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های مرتبط، مشارکت در برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، انتشار کتب و مقالات و نشریاتی که هم راستا با ترویج اهداف مرکز و شرکت طوس آب باشند، نیز در دستورکار مرکز قرار دارد.
همکاران شرکت مهندسی مشاور طوس آب بیشترین نقش را در ارتقاء و گسترش فعالیت‌های این مرکز دارند و انتظار آنست که با همکاری همه جانبه، پشتیبان و همکار این مرکز پژوهشی باشند.