افتتاح تصفیه خانه فاضلاب نور آباد با حضور وزیر محترم نیرو

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب نور آباد با حضور وزیر محترم نیرو
17 تیر 1398

وزیر محترم نیرو آقای دکتر رضا اردکانیان در سفر دو روزه خود به استان فارس در تاریخ 98/4/17، جهت افتتاح پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نورآباد که شامل مدول اول تصفیه‌خانه، سه کیلومتر خط انتقال و 64 کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی فاضلاب می‌باشد حضور به هم رساندند.
این مراسم با حضور وزیر محترم نیرو آقای دکتر اردکانیان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس آقای مهندس قلندری و مدیر عامل شرکت مهندسی مشاور طوس آب آقای دکتر نی ریزی به همراه مدیران پروژه و ناظران مقیم انجام گردید.
در این مراسم، آقای دکتر اردکانیان طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان فارس فرمودند: وزارت نیرو در استان فارس و در بخش‌های مختلف برق، آب و فاضلاب 386 طرح را در دست اجرا دارد که برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.
ایشان پیشرفت متوسط این پروژه ها را 40 درصد عنوان نمودند و افزودند: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم آن دسته از طرح‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند به بهره برداری برسند.
آقای دکتر اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این مطلب که طرح‌های وزارت نیرو ارتباط مستقیمی با آسایش و امنیت خاطر مردم دارد، بیان داشتند:
به لطف خداوند و تلاش مستمر در همین راستا، طرحی که امروز در مدار بهره برداری قرار گرفت، دویست و بیست و سومین تصفیه خانه ی فاضلاب  کشور است که تاکنون در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
ایشان افزودند برای اینکه امروز این تصفیه خانه‌ی فاضلاب که پنجاه و پنجمین تصفیه خانه فاضلابی است که در دولت تدبیر و امید از نیمه ی سال 1392 در سراسر کشور در زمانی کمتر از شش سال افتتاح گردیده و در عین حال جزو پیشرفته ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور محسوب می‌شود.
پیش از سخنان وزیر محترم نیرو، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس آقای مهندس محمد علی قلندری طی سخنانی به ترسیم سیمای شرکت آبفا استان فارس و وضعیت طرح های آبرسانی و فاضلاب استان پرداختند.
ایشان در همین خصوص اظهار داشتند: شرکت آب و فاضلاب استان فارس 83 شهر و 200 روستا را تحت پوشش خدمات خود دارد و همواره با عزمی جزم در راستای رسالت خطیر خود به ارائه‌ی خدمات آب و فاضلاب به مردم شریف استان فارس پرداخته است.
آقای مهندس قلندری ضمن تشکر از شرکت مهندسی مشاور طوس آب مشاور خدمات طراحی و نظارت کارگاهی طرح فاضلاب نور آباد و پیمانکاران پروژه، مشخصات فنی این طرح را تشریح و بیان داشتند: طرح مورد افتتاح شامل3 کیلومتر خط انتقال و 64 کیلومتر شبکه ی جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب می باشد. تصفیه خانه ی این طرح در دو مدول طراحی شده که مدول اول آن با ظرفیت 7600 متر مکعب در شبانه روز به روش لجن فعال _ هوادهی گسترده با قابلیت حذف ازت ( در توسعه های آتی با فرآیند BNR  از نوع A2O) با صرف اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت و با بهره برداری از فاز اول این طرح 8200 خانوار شهر نورآباد از مزایای آن بهره مند خواهند شد و پساب تصفیه شده آن قابلیت استفاده در بخش کشاورزی را داراست.
لازم به توضیح است شرکت مهندسی مشاور طوس آب از سال 1386 خدمات طراحی و نظارت پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر نور آباد را به عهده داشته است.