• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

آغاز طرح جمع آوری فاضلاب منطقه معلولین شهر رشت

آغاز طرح جمع آوری فاضلاب منطقه معلولین شهر رشت
10 آذر 1397

در تاریخ 10 آذر ماه امسال کلنگ اجرای طرح فاضلاب منطقه‌ معلولین شهر رشت با اعتبارات تبصره 3 به زمین زده شد.
در ابتدا این مراسم آقای سید محسن حسینی رئیس محترم هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان هدف از اجرای این طرح را تفکیک فاضلاب شهری از آب های سطحی برای جمعیتی حدود 7000 نفر از ساکنین منطقه معلولین شهر رشت اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح 35 لیتر در ثانیه فاضلاب این منطقه از آب‌های سطحی جداسازی خواهد شد.
وی در ادامه افزود: این پروژه در سه مرحله‌ انجام می شود، ابتدا خطوط شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 5500 متر اجرا که 2800 متر خطوط اصلی و مابقی مربوط به نصب انشعابات می باشد و همزمان نصب 450 فقره انشعاب بهداشتی فاضلاب نیز انجام خواهد شد.
مدیرعامل محترم آبفای گیلان با تأکید بر اینکه دیدگاه مثبت اعضاء شورای شهر در راستای دستیابی به اهداف والای شرکت و اجرای تبصره 3 بسیار حائز اهمیت و موثر می باشد تصریح کرد: به منظور بهره مندی مناطق حاشیه شهر از طرح فاضلاب بهداشتی، اولین پروژه از محل اجرای تبصره 3 طرح جمع آوری فاضلاب منطقه معلولین با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال بوده است.
در ادامه این مراسم آقای کوچکی نژاد نماینده محترم مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب هزینه زیادی در بردارد اظهار داشت: با توجه به کاهش اعتبارات دولتی اعتبارات تبصره 3 به روند اجرای این پروژه ها سرعت بیشتری خواهد بخشید.
در ادامه آقای جعفرزاده از دیگر نمایندگان محترم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور با پدیده حاشیه نشینی روبرو هستیم افزود: باید نسبت به مرمت و بازسازی و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم این مناطق تلاش نمائیم و باتوجه به گسترش شهرنشینی، ایجاد فاضلاب بهداشتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
سپس آقای علوی رئیس محترم شورای شهر رشت علت اجرای این پروژه را حساسیت آن جهت تأمین خواسته های مناطق کم برخوردار از پروژه های عمرانی اعلام کرد و گفت: طرح جامع ساماندهی امور فاضلاب رشت باید در دستور کار قرار گیرد. در این پروژه طراحی و نظارت بر اجرا بر عهده شرکت مهندسی مشاور طوس آب می باشد. متخصصین شرکت طوس آب ابتدا طراحی خطوط شبکه جمع آوری فاضلاب که شامل خطوط اصلی و انشعابات می باشد انجام می دهند.